Takhle to u nás vypadá

Mnoho firem se mylně domnívá, že stačí ukázat, jak to u nich ve firmě vypadá, udělat k tomu pár titulků a mají užitečné a výkonné náborové video. Bohužel, takto to nefunguje.
Stejně jako u čehokoliv jiného je potřeba důkladná příprava. Tvorba náborového videa je podobná jako tvorba marketingové kampaně. Prostě musíte vědět koho a jak oslovit, aby to mělo ten správný efekt.

Takže jak na to?

Jako první krok si definujeme pracovní pozici. Koho hledáme, jaké bude mít kompetence, co od něj očekáváme a co mu naopak nabízíme. Definovaná pracovní pozice, je základ úspěšného náboru, bez ohledu, zda používáte náborové video, či nikoli.

Jakmile máme definovanou pozici, začneme řešit kdo je náš ideální uchazeč. Na koho budeme cílit, abychom získaly na pohovor toho správného potenciálního člena týmu?

Rutinní práce

Jedná se o práci, která je spíše rutinní? Není to žádné velké dobrodružství, ale poctivá pravidelná dávka, více či méně odborné činnosti? Do takové práce nechcete “střelce a dobrodruha”, nechcete člověka, který miluje výzvy a novinky, nechcete někoho, kdo rád rozjíždí a objevuje nové věci. Chcete někoho stabilního, kdo chce sbírat zkušenosti a bude je v práci úročit. Bude rád, že je odborníkem v daném oboru, a bude se v tom svém oboru chtít zlepšovat. Takový člověk si bude cenit jistoty a stability, pravidelné mzdy, dobrého kolektivu, dodatečného vzdělávání a samozřejmě benefitů. Krom toho, že byste tyto výhody měli jasně definovat v inzerci, měly by být zároveň ukázány i v náborovém videu.

Práce plná výzev

Naopak na pozici, kde je potřeba pouštět se do nových neprobádaných činností, budete hledat člověka, který miluje výzvy. Bude od Vás očekávat podporu, možnost růstu, prostor pro seberealizaci. Bude zkoušet, objevovat a testovat nové možnosti a cesty, jak dosahovat lepších výsledků. Takového člověka zaujme inzerce plná výzev, šancí a příležitostí. Takový člověk bude chtít zazářit, patřit mezi nejlepší, občas ale může být tak trochu neřízená střela… A jaké video na něj zapůsobí? Takové, kde mu ukážete: „Tohle je Vám k dispozici a vy se tady můžete vyřádit. Firma potřebuje novou energii, a to je šance pro Vás, ukázat co ve vás je.”

Je potřeba si uvědomit, že nikdo není 100 % jenom rutinér, a nikdo není 100% pouze milovník výzev. Vy hledáte takového člověka, u kterého jeden z těchto pólů výrazně převažuje.

Víme koho chceme

Jakmile víme, koho hledáme a kdo je náš ideální uchazeč – začneme tvořit scénář videa. Co mu chceme ve firmě ukázat? Jak se chceme před uchazečem prezentovat? Co je pro uchazeče důležité, na co by se mohl ptát a na co by mu video rovnou mělo odpovědět?
Chceme, aby bylo video zaměřeno na víc podobných pozic, nejen na jednu? Například různé pozice ve skladu? Nebo na obchodním oddělení? Pak tvoříme scénář tak, aby obsáhl vše, co potřebujete. Každopádně není dobré míchat dohromady pozice rutinní s pozicemi výzvovými.
Každé video by mělo odpovědět na tyto základní otázky:

Bude se mi tam líbit?
Je tam dobrý kolektiv?
Co budu dělat?
Jak to tam vypadá?
Co mě tam čeká?
Co se očekává ode mě?

Náborové video je pak doplněno o titulky, nebo vysvětlivky, aby uchazeč dostal jasné a srozumitelné informace. Ideální je, pokud k uchazeči promlouvá přímo nějaký kolega “ambasador firmy”. Někdo, kdo má svoji práci rád, a umí říct, proč je ve firmě, co se mu tam líbí a proč by neměnil.
K dobré image organizace také patří milé drobnosti, které potěší. Jako propisky s logem, hrníčky, bloky na zápisky, firemní trička, mikiny z kvalitních materiálů, které se pracovníci nestydí nosit i jen tak ven. Tohle všechno podtrhuje kvalitní firemní prostředí, a v dnešní době je pracovní prostředí důležitější než kdykoliv dříve.

Uchazeči si vybírají takové firmy, které jsou jim sympatické. Staňte se tedy takovou sympatickou firmou a nebojte se to ukázat světu.

Pokud nebudete vědět jak na to, rádi Vám pomůžeme a poradíme.

Náš zkušený tým, Vám pomůže a poradí s čímkoliv. Stačí se nám ozvat.