OKdron_video Kaňák

Video pro firmu Karel Kaňák s.r.o.

Karel Kaňák s.r.o. je moderní technologická společnost z Rohatce na jihovýchodě Moravy. Patří mezi top 3 společnosti ve výrobě výsekových nástrojů na evropském trhu. Je uznávaným odborníkem ve svém oboru. Intenzivně pracuje na inovacích, a to jak ve výrobě, tak i logistice při distribuci svých produktů.

Kaňák: „Zasloužíme si pozornost“

Tato firma sídlí v malé obci na Slovácku a není v České republice příliš známá. Na poradách vedení bylo tedy častým tématem, jak firmu zviditelnit a přiblížit veřejnosti, nejen té odborné. Také jak ukázat zahraničním partnerům, že se jedná o skutečně moderní společnost, a ne o montovnu nebo soustružnu z východní Evropy. V rámci průmyslu je Česká republika stále často považována za východní blok, a velkým přáním majitele společnosti bylo, tento předsudek vyvrátit.

Firma Kaňák velice lpí na vysoké kvalitě, inovacích, zákaznickém servisu a péči. Důležitá je nejen spokojenost zákazníků, ale také zaměstnanců. Ctí poctivost, přívětivost, férové jednání a etiku. Jejich výroba je na světové úrovni a v podstatě každý obyčejný člověk, se s finálním výrobkem, na kterém se Kaňák podílí, běžně dennodenně setkává.

Jejich výsekové nástroje slouží k výrobě krabiček a obalů. Od toaletních potřeb, až po obaly třeba na fast food.

Vidíte?

A tak jsme se do toho vložili my

Jednoznačně nejlepším řešením bylo natočení prezentačního videa, které ukáže firmu v tom nejlepším světle. Představí ji, její technologie, i její filozofii.

Díky našim zkušenostem s natáčením ve strojírenských firmách, jsme byli pro Kaňáky jasná volba. Nutno podotknout, že možná jedním z motivů, proč si vybrali právě nás bylo video, které jsme natáčeli dříve pro společnost Grafobal, jež je jejich zákazníkem.

Dalším důvodem, byla evidentně dobrá spolupráce hned od prvního okamžiku. Oba realizační týmy si zkrátka „sedly“. První schůzka proběhla v dobré atmosféře. Byla konstruktivní a vedla k jasnému plánu.

Na schůzce nám byla představena celá společnost. Prošli jsme si výrobou, backofficem, obchodním oddělením a dokonce i kantýnou.

Hlavním cílem bylo zjistit o firmě co nejvíce. O jejich představách, vizích, hodnotách. Zcela zásadní je znát účel videa. Na schůzce jsme se také dohodli, že nebudeme točit pouze jedno video – prezentaci firmy, ale rovnou dvě. Druhé, které bude sloužit pro nábor nových zaměstnanců.

Díky tomu, že se realizační tým na straně zákazníka rozrost, vzrost i počet požadavků a nápadů, jak by mělo video vlastně vypadat.

Od nápadu k realizaci:

Mezi prvotními návrhy, které jsme klientovi předložili, byl například příběh zákazníka, který nutně spěchá na schůzku do Kaňáka, ale po cestě se mu dějí samé špatné věci. Potřebuje na toaletu na benzince, která ale vypadá jako z rozvojové země, káva není dobrá, kelímek mu proteče, obsluha je nepříjemná, auto se mu po cestě poškodí, až nakonec dorazí do Kaňáka – kde je svět ještě v pořádku. Vše je čisté, technologie funkční, lidé usměvaví, výrobky perfektní.

Ale stále jsme nebyli zcela spokojeni. Ladili jsme a upravovali, až jsme nakonec dali dohromady příběh úplně jiný. Vytvořili jsme koncept, který firmou nejlépe rezonoval. Takový, který propojuje tradiční řemesla a moderní technologie firmy.

Ve finálním projektu byla nakonec videa tři. Prezentační, náborové a obchodní, ve kterém budou představeny zejména technologie. Jako dárek navíc, jsme Kaňákům přislíbili i krátký sestřih na sociální sítě.

Proč jsme zvolili právě tuto strategii?

Prezentační video mělo mít jednoduchý příběh a jasné sdělení. Chtěli jsme osobitý prvek, ukázku lidskosti. Propojení tradic, řemesla a moderních technologií.

Cílem bylo vykreslit firmu v její nejlepší verzi. Proto jsme využili skanzen ve Strážnici, kde nás nechali natáčet v chalupě mistra řezbáře. Najali jsme i herce k navození filmové atmosféry.

Díky historickému areálu jsme propojili tradiční řemeslnou výrobu s moderní výrobou ve společnosti Kaňák.

Video jsme oživili záběry z dronu z oblasti Bílých Karpat, kde firma sídlí a také dalšími záběry přímo ze sídla firmy.

V případě náborového videa, jsme využili výborné atmosféry na pracovišti a firemního ducha, abychom zachytili spokojenost zaměstnanců, a díky voiceoveru (hlasu na pozadí) celkovou myšlenku filozofie firmy.

Třetí video bylo obchodní. Zaměřili jsme se v něm pouze na technologie a prostředí.

Vytvořili jsme 2 jazykové verze. Anglickou a Českou, aby videa mohla kolovat nejen u nás ale hlavně i v zahraničí.

V čem to bylo jiné než obvykle?

Společnosti, pro které natáčíme, se často snaží vyhnout příběhu. Chtějí ukázat, jak to ve firmě vypadá a jaké mají technologie. My jsme však chtěli ukázat i lidskou stránku. Proto jsme se v tomto případě zasazovali o to, aby video nebylo pouze o technologiích. Takže v případě prezentačního i náborového videa, zůstává v centru pozornosti člověk – a to jak zaměstnanec, tak i zákazník.

Shrnutí:

Doba natáčení:

– 2 pracovní dny natáčení

+ výlet do Bílých Karpat na natáčení z dronu. Zde se muselo čekat na povolení z CHKO Bílé Karpaty.

Délka postprodukce:

– zhruba 14 dní

Externí služby:

– nákup licencované hudby

– voiceover od společnosti GoDigital v češtině

– voiceover od našeho amerického spolupracovníka Seana v angličtině

– pronájem chalupy ve skanzenu ve Strážnici

– externí herec – řezbář

 

Štáb:

Eva Bajerová – scénář a režie

Pavel Klement – kamera

Lukáš Jiříček – dron

Tým Kaňák s.r.o – pracovníci

 

Použité technologie:

A výsledná videa jsou zde:

 

Prezentační video, verze v ČJ.

Natáčeno v Rohatci v sídle firmy a ve skanzenu Strážnice.

Prezentační video, verze v AJ.

Natáčeno v Rohatci v sídle firmy a ve skanzenu Strážnice.

Náborové video

Natáčeno v Rohatci v sídle firmy Kanák s.r.o.

Obchodní/technologické video

Natáčeno v Rohatci v sídle firmy Kanák s.r.o.

Sestřih na sociální sítě

Co to firmě Kaňák přineslo:

Videa byla a jsou využívána jak na sociálních sítích, tak i v profesní síti LinkedIn. Obchodní video využívají obchodníci k představení své firmy zákazníkům. V zahraničí využívají obě videa v anglické verzi.

Klient získal dlouhodobý nástroj k oslovování nejen obchodních partnerů, ale i široké veřejnosti nebo potenciálních zaměstnanců. Ušetřil čas a další propagační materiál, který by zdaleka nemusel být tak efektivní jako video.

Co si o tom všem myslí samotní Kaňáci:

„Krásná zkušenost! Kreativec zpracoval harmonogram k natáčení. V počátku byla vize videa popsána vedením společnosti, ale průběžně se obsah videa měnil s příchodem kolegů z obchodu, marketingu/PR. Historie, tradice, řemeslná práce, kvalita, lidé a nové technologie se staly základem pro realizaci videa. Natáčely se exteriéry v areálu společnosti, ale i ve skanzenu v nedaleké Strážnici. Komunikace a práce s kreativcem byla plná očekávání, netrpělivě jsme čekali na videozáznam. Ve videu vidíme to, co bylo našim přáním, ale i požadavkem na kreativce. Jsme velmi spokojeni! Video ukazuje firmu, jako rovnocenného partnera, kde pracují lidé v technologicky moderním prostředí a řemeslnost se nevytrácí.“